
Všeobecně o Škoda Explore
Co je Škoda Explore?
Škoda Explore je služba, díky které můžete snadno a rychle objevit, jak by vypadal Váš život s elektromobilem Škoda. Za výhodné ceny si ho můžete vyzkoušet po dobu až 14 dní.
Kde je služba Škoda Explore dostupná?
Služba Škoda Explore je dostupná u vybraných autorizovaných prodejců Škoda.
Je nutná registrace pro využívání služby Škoda Explore?
Ano, pro plné využití služby Škoda Explore je potřeba se registrovat.
Registrace
Jaké jsou registrační podmínky?
Pro registraci do služby Škoda Explore musíte být starší 18 let a být držiteli platného řidičského průkazu.
Proces registrace je rychlý a jednoduchý. Stačí navštívit stránku www.skoda-explore.cz, kde vyplníte základní osobní údaje, zadáte svou e-mailovou adresu, nahrajete kopii platného řidičského průkazu a platební kartu. Po úspěšném ověření naším systémem už zbývá jen naplánovat si svou první testovací jízdu.
Celý registrační proces trvá jen několik minut a po jeho dokončení získáte přístup k plnému využití služby.
Proč jsou potřeba moje osobní údaje? Jak se s nimi nakládá a jakým způsobem je zajištěna ochrana před jejich zneužitím?
Vaše osobní údaje vč. řidičského průkazu jsou nezbytné pro ověření Vaší identity a způsobilosti k řízení vozidla skupiny B. Tyto informace jsou uchovávány v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů a jsou zabezpečeny proti neoprávněnému přístupu.
Jak dlouho trvá potvrzení registrace?
Po vyplnění všech požadovaných údajů trvá potvrzení registrace obvykle jen několik minut. Jakmile systém Vaši registraci ověří, obdržíte e-mailem informaci o jejím úspěšném dokončení.
Rezervace testovací jízdy
Jak si mohu rezervovat testovací jízdu?
Na www.skoda-explore.cz v sekci Najít vůz vyberte model vozu, který máte zájem vyzkoušet a pošlete příslušnému autorizovanému prodejci Škoda rezervaci s konkrétním datem vyzvednutí a vrácení. Ve stejném termínu si přitom můžete rezervovat více vozů od různých autorizovaných prodejců.
Jakmile obdržíte první potvrzení rezervace, bude Vám z platební karty stržena částka za zápůjčku vozu a rezervace se stane závaznou. Ostatní poptávky v tomto termínu budou automaticky zrušeny. Při rezervaci vozu je nutné mít na bankovním účtu dostatek financí a povolené internetové platby.
Jak zjistím, zda byla moje rezervace přijatá?
Autorizovaný prodejce má 72 hodin na přijetí nebo odmítnutí rezervace. V obou případech Vám přijde upozornění na Vámi zadanou e-mailovou adresu. Potvrzením rezervace od autorizovaného prodejce se zápůjčka stává závaznou. Prodejce však může Vaši rezervaci z jakéhokoliv relevantního důvodu zamítnout, nejčastěji kvůli nedostupnosti vozu.
Kde vidím svoje nadcházející rezervace?
Své rezervace si můžete zobrazit na www.skoda-explore.cz po přihlášení do svého profilu v sekci Moje rezervace.
Strhávají se peníze už ve chvíli vytvoření rezervace?
Peníze za rezervaci Vám budou strženy až ve chvíli, kdy autorizovaný prodejce potvrdí Vaši rezervaci. Do té doby je částka na kartě pouze blokována. Pokud prodejce rezervaci zamítne nebo ji před potvrzením zrušíte Vy sami, peníze na kartě budou ihned odblokovány.
Kde naleznu kontakt na autorizovaného prodejce Škoda?
Na www.skoda-explore.cz v detailu vozu najdete kontaktní údaje na příslušného autorizovaného prodejce. Kontakt poté naleznete také v detailu své rezervace.
Průběh testovací jízdy
Jak probíhá převzetí vozu?
Po potvrzení rezervace Vám přijde e-mail s podrobnostmi o převzetí vozu. Autorizovaný prodejce vůz před testovací jízdou zkontroluje a zaznamená jeho aktuální stav do systému, kde si ho budete moci zkontrolovat a následně potvrdit správnost údajů.
Žádáme Vás o dodržování pravidel stanovených autorizovaným prodejcem Škoda pro užívání vozu. Vůz je nutné vrátit ve stejném stavu, v jakém jste ho převzali. V případě poškození si příslušný autorizovaný prodejce Škoda vyhrazuje právo účtovat sankce dle platného ceníku. Více informací najdete na www.skoda-auto.cz/nabidka/skoda-explore-verejne-obchodni-podminky.
Musím podepisovat předávací protokol?
Nemusíte – celý proces probíhá elektronicky.
Kdo může vůz, zapůjčený přes službu Škoda Explore, řídit?
Vůz může řídit pouze osoba, která provedla úspěšnou rezervaci testovací jízdy.
Jak probíhá vrácení vozu?
Při vrácení vozu provede autorizovaný prodejce Škoda kontrolu vozu a zaznamená jeho aktuální stav do systému. Pokud došlo k jakémukoliv poškození – upozorněte na něj. Následně dojde také k vyúčtování případných dodatečných poplatků, například za překročení limitu ujetých kilometrů, nedostatečně nabitou baterii nebo nadměrné znečištění interiéru či exteriéru. Vůz je třeba vrátit ve stejném stavu, v jakém jste ho převzali. Autorizovaný prodejce Škoda je oprávněn přistoupit k sankcím dle platného ceníku. Více informací najdete na www.skoda-auto.cz/nabidka/skoda-explore-verejne-obchodni-podminky.
Jak postupovat, když vůz vrátím s jiným stavem baterie, než jaký byl při převzetí?
NIŽŠÍ STAV BATERIE NEŽ PŘI PŘEVZETÍ
Pokud vrátíte vůz s nižším stavem baterie než při jeho převzetí, bude Vám automaticky účtován poplatek za rozdíl v kapacitě baterie. Cena za jednotku elektrické energie je vypočítána na základě standardní ceny kWh a násobena chybějícím množstvím energie, které je určeno dle technických údajů vozu. Výpočet je proveden na základě ceny elektrické energie platné v době ukončení testovací jízdy.
VYŠŠÍ STAV BATERIE NEŽ PŘI PŘEVZETÍ
Pokud vrátíte vůz s vyšší úrovní nabití baterie než při jeho převzetí, je třeba se při vrácení dohodnout s autorizovaným prodejcem o možnosti vyúčtování. Systém není schopen zpracovat přebytky energie. Prosíme, abyste při zadávání údajů do systému uvedli stejnou úroveň nabití baterie, jakou jste měli při převzetí vozu.
Mohu jet s vozem do zahraničí?
Cestování s vozem do zahraničí je z důvodu pojištění možné pouze po předchozí dohodě s autorizovaným prodejcem, u kterého si vůz půjčujete. Vždy ho prosím o této skutečnosti předem informujte a poraďte se s ním ohledně konkrétní destinace.
Změny v rezervaci
Mohu změnit termín rezervace testovací jízdy?
Pokud Vaše žádost o rezervaci nebyla dosud autorizovaným prodejcem potvrzena, doporučujeme ji zrušit a vytvořit novou.
V případě, že potřebujete upravit termín již potvrzené rezervace, například ji prodloužit nebo přesunout, kontaktujte prosím rovnou příslušného autorizovaného prodejce Škoda. Pokud je vůz dostupný, úprava rezervace nebude problém. Finanční prostředky budou strženy v okamžiku prodloužení rezervace.
Pokud chcete potvrzenou rezervaci zkrátit, je nutné ji zrušit a následně vytvořit novou.
Kolik kilometrů navíc získám při prodloužení rezervace?
Při prodloužení rezervace získáváte za každý další den stejný počet kilometrů, jako byl stanovený denní limit ve Vaší původní rezervaci.
Například pokud máte rezervaci na 3 dny s limitem 200 km/den, celkový nájezd je 600 km. Pokud si rezervaci prodloužíte na 5 dní, získáte dalších 2 × 200 km, tedy celkem 1000 km.
Mohu zrušit testovací jízdu a jaké jsou podmínky pro vrácení peněz? Bude mi účtován storno poplatek?
Potvrzenou rezervaci lze bezplatně zrušit nejméně 24 hodin před začátkem testovací jízdy. Peníze Vám budou připsány na účet zpravidla do 7 dnů, v závislosti na bance. V případě zrušení testovací jízdy méně než 24 hodin před jejím začátkem Vám bude účtován storno poplatek ve výši 100 % ceny.
Cena
Co je zahrnuto v ceně testovací jízdy?
Snažíme se být maximálně transparentní, a proto při rezervaci vozu obdržíte podrobný rozpis celkové ceny, včetně počtu najetých kilometrů zahrnutých v ceně, a ceny za každý kilometr nad tento limit. Dobíjení vozidla však není součástí ceny. Vůz je nutné vrátit se stejným stavem kapacity baterie jako při jeho převzetí.
Jak je stanovena cena testovací jízdy?
Cena testovací jízdy se stanovuje na základě počtu dnů, přičemž každý započatý 24hodinový interval se považuje za celý den. To znamená, že pokud si vůz vypůjčíte například v pondělí v 10:00 a vrátíte ho ve středu v 8:00, budou Vám účtovány 2 dny.
Jaké jsou možnosti platby?
Platbu je možné provést pouze platební kartou, a to buď debetní, nebo kreditní.
Kdy se mi strhávají peníze za testovací jízdu a kdy obdržím vyúčtování?
Peníze budou strženy z Vašeho účtu po potvrzení rezervace ze strany autorizovaného prodejce. Před samotným potvrzením jsou prostředky v rámci rezervace pouze blokovány. O potvrzení rezervace Vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu. Stejným způsobem obdržíte také fakturu.
V případě prodloužení testovací jízdy bude částka stržena ihned, jakmile prodejce zadá prodloužení testovací jízdy do systému. Po systémovém zadání obdržíte opět potvrzení e-mailem potvrzení a novou fakturu.
Pokud na základě vrácení vozu vznikne nedoplatek (například za nadlimitní kilometry), bude tato částka stržena po vrácení vozu a také Vám bude zaslána faktura e-mailem. Více informací najdete na www.skoda-auto.cz/nabidka/skoda-explore-verejne-obchodni-podminky.
Jak je stanovena cena při prodloužení rezervace?
Cena za prodloužení testovací jízdy se počítá stejným způsobem jako při jejím původním vytvoření. Náklady na prodloužení se odvíjejí od ceny pronájmu za každý další den (tj. za každých prodloužených 24 hodin).
Jaký počet kilometrů je zahrnut v ceně a jak se účtují kilometry navíc?
V ceně pronájmu vozu je zahrnutý denní kilometrový limit, který je uveden u konkrétního vozu při rezervaci na www.skoda-explore.cz. Tento limit se násobí počtem dní pronájmu. Například při třídenní rezervaci s denním limitem 200 km máte v ceně zahrnuto celkem 600 km.
V případě, že Váš celkový nájezd překročí stanovený limit, bude Vám za každý další kilometr účtován poplatek dle aktuálního ceníku příslušného autorizovaného prodejce Škoda. Tato sazba je zobrazena ve shrnutí ceny během rezervace. Příslušná částka za nadlimitní kilometry bude po ukončení testovací jízdy automaticky stržena z Vaší platební karty.
Pojištění a nehody
Potřebuji nějaké pojištění?
Konkrétní podmínky pojištění naleznete v detailu vozu v sekci Pojistné podmínky.
Co mám dělat, pokud dojde k nehodě během testovací jízdy?
Dbejte na zajištění situace a v případě potřeby kontaktujte záchranné složky. Jakmile je to možné, informujte autorizovaného prodejce, u kterého byl vůz zapůjčen o vzniklé události. Na místě nehody je třeba vyplnit záznam o dopravní nehodě, případně si od policie, pokud byla přivolána, vyžádejte oficiální protokol.
Co mám dělat, pokud se mi během testovací jízdy auto porouchá?
V případě poruchy prosím neprodleně kontaktujte autorizovaného prodejce, u kterého byl vůz zapůjčen. Společně s Vámi zajistí odpovídající řešení situace a domluví další postup.
Můj profil
Jak mohu aktualizovat svůj řidičský průkaz ve svém profilu?
Pokud máte nový řidičský průkaz, stačí po přihlášení do svého profilu na www.skoda-explore.cz v sekci Můj účet nahrát novou přední a zadní stranu nového řidičského průkazu, včetně jeho platnosti.
Jak mohu změnit heslo?
Změnu hesla můžete snadno provést po přihlášení do svého profilu na www.skoda-explore.cz v sekci Můj účet. V případě zapomenutého hesla si ho lze obnovit skrze tlačítko Zapomenuté heslo.
Jak mohu změnit telefonní číslo a e-mail?
Změnu telefonního čísla můžete snadno provést po přihlášení do svého profilu na www.skoda-explore.cz v sekci Můj účet.
Pokud si přejete upravit e-mailovou adresu, obraťte se prosím na naši zákaznickou podporu, která Vám s tím ráda pomůže.
Jak mohu změnit svou platební kartu?
Možnost přidání nebo změny platební karty naleznete po přihlášení do svého profilu na www.skoda-explore.cz v sekci Můj účet. Pokud se Vám změna nedaří, obraťte se na naši zákaznickou podporu, která Vám s tím ráda pomůže.
Mohu se odhlásit z odběru vašich e-mailů?
Pokud si nepřejete nadále přijímat naše e-maily, můžete se z odběru našich newsletterů snadno odhlásit. V každém zaslaném e-mailu naleznete odkaz pro odhlášení, který Vám umožní upravit své preference.
Jak mohu smazat svůj profil?
Pokud se rozhodnete svůj profil smazat, rádi Vám s tím pomůžeme. Stačí nás kontaktovat e-mailem na naši zákaznickou podporu, a my se o celý proces postaráme za Vás.